Ahi donde fueres no hagas lo q vieres...


IMG_2213
Originally uploaded by Bernat.
hoooola de nou
aixo de 2 en un dia es quasi excessiu, pero es q ja son 3 coses q m'han passat aqui, i q dubto q puguin passar enlloc mes...

en fi, hora de dinar, qdem un frances, un australia un equatoria i un catala (no no es un acudit!) --- em falta pasta o sigui q anem a treure'n. Total que estem mig xerrant mentre vaig traient la pasta --- la quantitat desitjada eren 30.000 yens (220 Euros -- per passar la setmana). Fins aqui tot normal. La questio es q de sobte la maquina s'obre per on no es habitual i diu, reculli els calers. La questio es q alla dins nomes hi havia unes monedes... 32 Yens! uns 23 centims! El moment de panic ha estat quan per un moment m'he imaginat q no podent donar-me els 30.000 pq no tenia prou pasta al compte, m'havia donat el q em qdava! harl. Per sort el tema ha estat q una mica mes amunt de la tecla de 10.000 hi ha el 2 i l'he liat amb la pantalla tactil... Pero --- algu ha vist un caixer q doni monedes? I q fins i tot doni monedes de 1 yen??? (1 Japanese yen = 0.00733508349 Euros google dixit)

fins aqui la primera cosa...

la segona cosa ja es mes japa... Ni q suigui de karate kid tothom sap aixo dels sufixos de respecte. Diguis com et diguis et cau un "san" al final (recordem, daniel-san, etc) El cas es q jo he vaig aprendre a classe de japo q entre col.legues de feina els tios es criden amb el sufix de "kun" (yamamoto-kun, ishikawa-kun etc) ---- confirmant la lliço vaig observar q la professora anomenava l'altre paio del laboratori Misawa-kun, fins i tot parlant en angles. Doncs jo apunta i dispara va i li dic aixi :) Al començament van riure, per la sorpresa q comences a fer servir els sufixos, vaig pensar --------- NOOOOOOOOO o aixo es el q m'ha dit avui la jefa. Com q el paio aquest es master de 2n any i jo "en aquel entonces" era un mer estudiant de recerca ell estava per sobre meu i per tant m'hi havia de referir coma "san" Ell, per la seva banda em podia anomenar "kun" a plaer. Total --- q just ara q se q li hauria d'haver dit "san" podre començar-li a dir kun, pq des q vaig arribar m'he convertit en estudiant de doctorat, "per sobre" d'un ras estudiant de master, si es q.... te pebrots el tema aquest.

el paio aquest pero no us penseu q es un estirat... amb el seu trencat angles em va dir q em dirigis a ell pel seu sobrenom, o sigui en plan col.lega total ---- per desgracia com s'anomena la gent els uns als altres quan estant de lleure o quan estan al curro (davant d'altres persones) no te pq ser el mateix.

ajunteu aixo amb l'advertiment q vaig rebre d'intentar deixar de fer servir el pronom personal "tu" --- tot i q existeix ("anata") no s'utilitza pq es considera de mala educacio.... cal referir-se pel nom (el cognom, de fet) seguit del san, kun o el q sigui. Es veu q les noies tenen una certa llicencia per fer servir "anata" -- en canvi els tios ens hem d'enrecordar dels noms... aquestes normes pero tpoc son de ferro --- segur q hi ha algun context en q no apliquen i aqui es on ficare la pota :D


per acabar ara quan tornava quan anava a buscar la bici veig q el paio q vigila el parquing de bicis (q per cert l'han canviat, ja no es el vellet q em queia tan b) el tio esta alla ajupit i curvat amb el cap cot mentre fuma un cigarret amagant-se del mon. Si hagues entrat pel davant igual no l'hagues vist, pero venint de l'ascensor ho he vist de ple i he deixatun "bon vespre" ---- quan sortia amb la bici el tio disculpant-se... "ho sento, no tornara a passar... " mare de deu, si es a l'aire lliure el parquing aquest! "faci faci, q a mi m'es igual " li he dit ----

en fin, viure per veure
veure per creure

son bojos aquests japonesos...


fins ara

1 Comment:

  1. pepe said...
    Hola Mamatio!
    Saps què? sóc tan pallús que encara no havia llegit cap de les teves cròniques japoneses... ara mateix acabo de fer un intensiu i ja m'he posat al dia! Boníssim, val a dir...
    El que passa és que no rebo les cròniques pel mail perquè no estic dins la llista (o no sé per què) pero vaja, veient que les puc llegir des de la teva web aquesta està de puta mare.

    Bueno, veig que ja ets el rei de mambo per aquests mons de Déu i que ja li pilles el truquillo a la vida nipon... que tiene huevos!

    Ep, t'escriuré un mail més personal per explicar-te les meves batallitas, perquè això està massa obert a la penya i ves a saber les barbaritats que puc arribar a dir...

    Bueno nanu, una abraçada molt forta i dir que lo del vigilant fumant destrankis està en la pole position pel que a mi respecta.

    Apa, salut!

    pepe

Post a Comment